ナスがまま

英語勉強記録

lesson7(n_5) 予習 / article_2

lesson7 予習_Talking about an article - ナスがまま

"Can you summarize the article for me?"

もちろん、簡単な概要を説明できます。 ということで、今回の記事は・・・ 日本人に衝撃を与えた寿司テロ。 いたずら好きはソーシャルメディアにいたずら動画を投稿しています。 醤油瓶や箸をなめたり、指をなめたりして回転ベルト上の食べ物を触ったりする様子が見られました。 これらは健康上の問題を引き起こし、株価の下落を引き起こしています。 Pranksters は飲食店から訴訟を起こされました。

 

Sure, I can give you a quick summary.

So, the article is about...

sushi terrorism which Japanese people has shocked.

Pranksters have posted prank videos on social media.

They were showing licking soy sauce bottles and chopsticks, and licking their fingers and then touching the food on the revolving belt.

These are posing health issues and causing a drop in stock prices.

Pranksters has been sued by the restaurant.

 

"どう思う?"

このビデオを見た後は、本当に寿司屋に行きたくなくなりました。 ビデオの中の人物は子供です。 彼は十代後半のように見えます。 なぜ笑っているのかなど、彼の行動がわかりません。 おそらく彼の両親は賠償金を支払うでしょう。 両親に申し訳ないと思ったとき、彼は自分の行動が何を意味するかわかると思います。

 

I don't really want to go sushi restrant after I viwed the video.

I viwed the video. The person in the vido is child. He looks like He's in his late teens.

I don't understand his behavior such as why he was laughing.

Perhaps his parents will pay compensation.

I think he will know what his action means when he is sorry to his parents.

 

 

"回転寿司について"

最近までよく行ってました。 しかし、私はパンデミックの間に車を手放しました。 (渋滞で乗る時間がないし、維持費もかかるので) それで、私のお気に入りの寿司屋は私の家から遠く離れています。 車でのみアクセス可能です。 だから最近は行ってないです。

I used to go there frequently until recently.

But I got rid of my car while the pandmic. ( Because I don't have time to drive it due to the pademic and I have to pay the maintenance costs. That's why I got rid of my car.)

So, my favorite sushi restrant is far from my house.

It can only be reached by car.

so I haven't go there recently.

 

私のお気に入りのお寿司屋さんは大起水産です。 食べ物はとても美味しく、水タンクもあります。 そこでは新鮮な魚が食べられます。

 

My favorite sushi restrant is Taiki-Suisan.

The food taste very good and there is a water tank for fish.

We can have fresh fish there.