ナスがまま

英語勉強記録

今週の瞬間英作文( 5/15 - 5/19 )

英語ができれば、外国人との会話を通じて文化に触れ、知ることができます。 海外旅行が大好きです。 新しい発見があるので面白いです。 なので、当面の目標は外国人と緊張せずに話せるようになる事です。 私はいつも言いたいことを英語で話すことができません。 私は恥ずかしがり屋で自信がありません。 私たちの国のことについて話せるようになりたいです。

 

If I could speak English, I could tatch and know cultures through engaging in conversations with foreigners.

I love traveling abroad. it is interesting for me because I can discover new thing.

So My gole for now is to be able to talk to foreign people without being nervous.

I always can not speak what I want to say in English. I am shy and I don't have cofidence. I want to be able to talk about our countries.

 

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

 

先週あなたが勧めてくれたシニガンを買いました。 まだできていないんです。 明日食材を買いにスーパーに行きます。 エビとナンプラーはすでにあります。 だから他にどんな材料が必要なのか知りたいのです。

 

I bought the Sinigang that you recommended last week.

I haven't try it yet. I'm going to supermarket tomorrow to buy the ingredent.

I already have Shrimps and Nampula. so I want to know what other ingredients I need.

 

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

 

あなたと話すのはいつもとても楽しいです。良い夜を。 どうもありがとうございます。 次回お会いしましょう。

 

It was it's always so nice to talk to you.

Have a good night. Thank you very much. See you next time.

 

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

 

今月は広告を作らなければなりません。 昨日は写真スタジオでデザイン作品を使うための作業をしました。 香水店の広告用の花の写真です。 カメラマンに指示を出し、撮影した写真を確認しました。 合計5時間かかりました。 照明環境を変えるには時間がかかります。 どのように広告を作ろうかと考えるととてもワクワクします。

 

I have to make advertising this month. I'm much busy.

I worked to use my design work at photo studio yesterday.

They are photos of flowers to use advertising of Perfume shop.

I gave instructions to the photographer and confirmed his photos.

It took for 5 hours totally.

It takes time to change the lighting environment.

I'm so excited when I think about how to create an advertisement.

 

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

 

娘が今日歩き始めました。 見ることができて嬉しいです。

急いで写真を撮りました。

わが子の初めての行動の瞬間はとても楽しいですよね。

 

My daughter took her first steps today! 

I'm glad to be able to see it.

I took a picture immediately.

The moment of my child's first action is so fun, isn't it? 

 

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

 

今日の夕食はシニガンを食べました。 これが私の一番好きな味でした。 アドバイスに従って調理してみました。 食べるときにレモンを絞っていただきました。 それはとてもよかった! フィリピン人は粉を使いますか? それともスパイスから作るの? よくこれを料理しますか?教えてくれてありがと!

 

I had Shinigan for today's dinner. This is my favorite flavor.

Following your advice, I cooked it. When I had it, I put a squeeze of lemon.

It was very good!

 

Do Filipino use the powder? or make from spices?

Do you often cook this?

 

Thank you for telling me this.

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

 

ランドスケープってどういう意味ですか?

ああ、なるほど。 風景、特に海の風景や山の風景を描くのも好きです。 私は自然の美しさをキャンバスに表現するという挑戦が大好きです。

 

Could you explain what you mean by"landscapes"?

Aw I see. I also enjoy painting landscapes, specifically seascapes and mountainscapes. I love the challenge of trying to capture the beauty of nature on canvas.

 

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー